Každému z nás se někdy stalo, že koupil nekvalitní zboží. Samozřejmě ho můžeme reklamovat. Jak si ale zajistit to, aby bylo reklamaci skutečně vyhověno? S tím vám dnes poradí Pavel s Lenkou.
Palačinky! Kdo by je neměl rád? Sladké, slané, s marmeládou, s tvarohem, se šlehačkou, s ovocem, nebo se sýrem či dokonce špenátem. Každý si najde svoje.
Pro ty kteří raději poslouchají:
Základem pro palačinky je však kvalitní pánvička. Bez ní to prostě nejde. O tom by své mohli vyprávět Lenka s Pavlem.
Lenka s Pavlem dostali velkou chuť na palačinky, proto se vydali do kuchyňských potřeb pro pánvičku v nízkým dnem. Nakonec si vybrali keramickou, protože ta slibovala, že palačinky se nebudou lepit a půjdou krásně přehazovat. Tehdy je ještě nenapadlo, že by mohlo jít o nekvalitní zboží a jaké peripetie s pánvičkou je čekají.
Když přišli domů a pustili se do přípravy palačinek, byla pánvička opravdu funkční. Nelepila a oni hravě i bez použití tuku obraceli palačinky jedna báseň. Když si dělali palačinky podruhé, nemohli by také říct proti pánvičce půl křivého slova. Zlom nastal, když si chtěli dělat palačinky potřetí.
Pavel popisuje svou zkušenost:
„Palačinky se přichytávaly na pánvičku a nešly obracet. Těsto jsme museli seškrabávat obracečkou. Z krásné placaté palačinky byla jakási kupka těsta. Zabalit by do toho nešlo nic.“
Přípravu palačinek teda ukončili a za pár dní se rozhodli koupit si jinou pánvičku, teflonovou. Prvně je vůbec nenapadlo jít původní pánvičku reklamovat.
„Připadalo mi divné jít reklamovat pánvičku s tím, že se na ní lepí těsto,“ vzpomíná Lenka.
Nakonec se ale přeci jen rozhodli pánvičku reklamovat.
„Za zkoušku přece nic nedáme,“ směje se pár.
A vida! Paní prodavačka poslala pánvičku na reklamaci a za pár dní je vyrozuměla, že pánvička byla ze špatné série, a tak mají nárok na novou, nebo na zboží ve stejné hodnotě nekvalitního zboží. Lenka s Pavlem byli velmi příjemně překvapení. Protože už si mezitím pánvičku koupili, Pavel pro Lenku vybral proutěný košík a nástroj na výrobu barevných koktejlů. Lenku to velmi potěšilo a dnes si můžou k palačinkám namíchat i lahodný koktejl.
Celá věc by se ale nepodařila, kdyby se Lenka neřídila důležitým pravidlem: vždy a všude si vezmi účtenku a pečlivě si ji založ.
„Já si opravdu beru účtenku úplně při každém nákupu. Nejenže mám přehled o svých výdajích, navíc mě nemůže nepříjemně překvapit situace, když bych chtěla něco reklamovat a neměla bych od toho doklad. Účtenky si pečlivě řadím do šanonu podle druhu zboží. Díky tomu jsem účtenku za pánvičku okamžitě našla. Určitě by to tak měli dělat všichni lidé, ušetří to tak nemalé peníze,“ radí Lenka.
A opravdu. Na nekvalitní zboží nebo zboží s vadou můžete narazit lehce. Proč se jednoduše rozloučit s penězi, které jste za toto zboží vydali? Stačí si brát všude v obchodě účtenku a úspěch je téměř zaručen.