Výprodej slevy? Mnozí s vás se jistě setkali s podobnou situací, kdy jste u pokladny zjistili, že cena, která je napsaná na stojanu vystaveného zboží není cenou, za kterou jste zboží zakoupili, přičemž konečná cena byla v důsledku daleko vyšší než cena vystavená. Jak zajistit, abyste dostali zboží za vystavenou cenu? S tím vám může dnes již hravě poradit právě Katka.
Slevy! Podzimní, sezonní, vánoční, jarní a letní slevy. Zboží zlevněné výprodej slevy, o 30, 40, 50 % nebo dokonce o 90 % z původní ceny!
Pro ty kteří raději poslouchají audio verze:
Kdo by nerad nakoupil zboží za výrazně nízkou cenu, než byla ta původní? Problém však může nastat při samotném placení. Jak si tedy slevu při platbě správně nárokovat?
Katka se rozhodla koupit si něco hezkého na sebe. Vzhledem k tomu, že obchodní střediska zrovna vybízely své zákazníky k velmi vysokým sezonním slevám, rozhodla se zkusit štěstí ve svém oblíbeném butiku a porozhlédnout se po něčem novém. Zanedlouho narazila na opravdu krásný kousek, kterým byl vlněný svetřík přesně v její velikosti.
Svetřík stál 349 Kč, ale na stojanu byla sleva 20%, což byla pro Katku velmi lákavá nabídka. Neváhala a vydala se k pokladně svetřík zaplatit. Tehdy však ještě nevěděla, že cena u pokladny může být úplně jiná než cena na stojanu vystaveného zboží.
Prodavačka jí však oznámila cenu 349 Kč, což byla cena bez slíbené slevy. Katce se to zdálo divné, když byl svetřík nabízen původně se slevou, ale bylo jí hloupé cokoliv namítat, proto raději mlčela.
V duchu jsem se zarazila, protože cena, kterou po mě požadovala prodavačka, byla bez jakékoliv zlevněné částky, kterou slibovalo vystavené zboží. Byla to opravdu nepříjemná situace, protože jsem se právě kvůli slevě rozhodla pro tento svetřík.
Naštěstí však Katka nebyla v obchodě sama, celé situaci totiž přihlížel její přítel, který si pamatoval pravidlo ze školy na peníze, které zní: „Ne, není to blbé“ se zeptat na slevu. Přítel vzal tedy situaci do svých rukou a zeptal se prodavačky na slíbenou slevu umístěnou na stojanu. Prodavačka ihned dala Katky příteli za pravdu a do systému zadala 20 % slevu.
„Když můj přítel takto vyřešil situaci, pocítila jsem obrovskou úlevu a následnou radost z toho, že nemusím platit plnou cenu za vysněný svetřík,“ směje se Katka
Nejen že vše dopadlo dobře a Katka si odnesla z obchodu svetřík se slevou, ale zjistila, že u mnohého zboží se slevy nenačítají automaticky, ale prodavačky musejí nejprve zadat slevu do systému, aby se odečetla od původní ceny.
Celá věc by nedopadla takto úspěšně, kdyby si Katčin přítel stejně jako zpočátku Katka připadal hloupě při dotazu na slíbenou slevu.
„Pokaždé když jdu nakupovat nové oblečení v období slev a vidím někde lákavou slevu, která by mi umožnila nosit oblečení, které se mi líbí za minimální náklady, bedlivě kontroluji, zda mi byla sleva načtena při konečné platbě u pokladny. Když zjistím, že sleva na účtence nebyla uplatněna, zeptám se na slevu přímo prodavačky, která mi zboží markuje.
Už dávno nebojuji s pocitem, že je mi to hloupé a prostě se zeptám. Určitě by to tak měli dělat všichni, kteří chtějí uplatnit svůj nárok na slevu,“ radí Katka.
Proč tedy platit zbytečně plnou cenu, když je u zboží na stojanu značná sleva? Stačí se vždy zeptat prodavačky a ušetříte spoustu peněz při vašich nákupech.
P.S.: Nevyhazujte zbytečně své peníze bez tohoto schéma: