I tak příjemná věc jako rodinný výlet spojený s návštěvou restaurace se může proměnit ve špatnou vzpomínku, pokud je účet v restauraci nepřiměřeně vysoký. Na čem se snaží restauratéři vydělat? A jak se proti tomu bránit?
Bylo krásné sobotní dopoledne a Veronika se společně s manželem a dvěma malými dcerami vracela z rodinného výletu. Protože jim po cestě vyhládlo, manžel Veroniky, Hynek, po cestě zastavoval v různých hospůdkách a zjišťoval, co kde vaří.
Pro ty kteří raději poslouchají audio verze:
Protože většina restaurací o víkendu nevede polední menu a rodinka měla zájem o rychlý oběd, byly jim nabízeny párky a podobné pokrmy o které neměli zájem.
Nakonec se rozhodli, že se staví v restauraci ve městě, kde děti měly mít ještě ten den kroužek. Nezbývalo do něj už moc času, ale oběd chtěli za každou cenu stihnout. Zašli tedy do místní restaurace. Příjemně je naladila pěkná terasa a rychlá obsluha, která u nich byla cobydup.
Na jejich požadavek rychlého jídla číšník zareagoval nabídkou svíčkové. Ta se setkala s úspěchem i u dětí, takže souhlasili a už se jim začaly sbíhat sliny.
Protože děti měly jen 6 let, Veronika se zeptala, jestli dělají dětské porce. Číšník odpověděl, že dětské porce nevedou.
Veronika vzpomíná:
„Měla jsem strach, že by děti celou porci nesnědly, tak jsem číšníka poprosila, jestli by bylo možné jim jednu porci rozdělit na dva talíře. Řekl, že ano. Tak jsme se těšili, že si dáme spolu rychlý slavnostní oběd a půjdeme.“
Číšník jídlo přinesl, jak jsme se domluvili, na čtyřech talířích. Protože porce nebyly zas tak velké, podělili jsme se s manželem s dětmi ještě ze svých talířů.
Protože už byli hodně vyhládlí, svíčková byla rázem pryč.
„Najedli jsme se a chtěli jsme zaplatit. A ejhle, teď to přišlo!“
Přestože jedna porce svíčkové stála 160 Kč, měli objednané 3, číšník přinesl účet na 570 Kč. V tu chvíli jim úplně nedošlo, že cena neodpovídá, přesto se jim to ale nezdálo. Vzali si proto účtenku a odešli. Jaké bylo nepříjemné překvapení, když na ní byla naúčtovaná přirážka 90 Kč za to, že dětem rozdělili jídlo na dva talíře!
Veronika se z účtu v restauraci ještě stále nemůže zbavit pocitu rozhořčení:
„Nikdy by mě nenapadlo ptát se, jestli mají přirážku za rozdělení porce! Vždyť je to úkon na pár sekund! Byli jsme naštvaní a zklamaní. Víckrát jsme do této restaurace nešli. A teď dětem objednáváme porce pro dospělé, protože když je hlad, tak se sní všechno. Kdybych jim však chtěla jídlo opět rozdělit, rozhodně se po této zkušenosti zeptám, jestli se za rozdělení platí něco navíc.“
Veroniku celý víkend mrzelo, že se nechala nachytat a účet v restauraci byl o 90 korun dražší. Podle ní ji měl číšník měli upozornit a to neudělal. Nakonec však vzala celou zkušenost jako velké poučení a od teď se vždy zeptá dopředu, kdykoli objednává něco nestandartního.
Uvědomila si, že když tento příběh bude sdílet s ostatními rodiči, inspiruje je k tomu nenechat se nachytat účtem v restauraci a z výletů s dětmi si odnést jen hezké a příjemné vzpomínky.
P.S. Pokud se chcete dozvědět jak ušetřit víc peněz z výplaty jednoduchým zvykem stáhněte si rychlý návod zde: