Mám pro vás dnes příběh jednoho mladého člověka, říkejme mu Jonny. Z jeho příběhu plyne jedno ponaučení, díky kterému budete mít menší výdaje. Vždy myslete na to, že je důležité stát si za svým.
Pro ty kteří raději poslouchají audio verze:
Pokud se řídíte mou první radou a naučili jste se dohodnout si vždy cenu za práci předem, tak v případě, že vám tuto cenu navýší, stůjte si za sumou dohodnutou.
Jeden můj klient, dal své auto do servisu kvůli opravě rozvodového řemenu. V servise mu řekli, že oprava bude stát zhruba devět a půl tisíce korun českých, ale že přesnou sumu musí nacenit v systému. Dohodli se tedy tak, že jim auto nechá a servis mu dá telefonicky vědět přesnou sumu. On ji odsouhlasí a servis se pustí do opravy.
Během asi dvou dnů měl telefonát, ve kterém mu sdělili, že oprava v dohodnutém rozsahu bude nakonec stát devatenáct a půl tisíce korun českých, protože zjistili, že jedna součástka je dražší, než si mysleli.
Jonny nečekal tak vysokou cenu a proto se rozhodl, že opravu v tomto servise nechce a auto si dá opravit jinde. K tomu mu bylo sděleno, že si auto samozřejmě odvézt může, ale musí zaplatit 3000,-Kč za to, že auto už rozdělali.
To však nebylo dohodnuto, auto se mělo rozdělávat až po odsouhlasení výsledné ceny. Díky tomu, že je Jonny silná osobnost a stál si za svým, tedy že takový postup nebyl dohodnut ani písemně, ani žádnou jinou formou, a tedy že nic platit nebude, spor došel až k vedoucímu.
Servis se nakonec zachoval tak, že mu nic nezaúčtovali a auto mu dali do původního stavu. Avšak byli už nepříjemní a řekli mu, že se s tím, že někdo licituje o ceně, setkali poprvé. Jonny byl však spokojený, protože zbytečně nepřišel o spoustu peněz.
Auto si dal opravit do jiného servisu a ušetřil 10 000,- Kč. Stačilo jen stát si za svým.
Chcete vědět, jak dál ušetřit v domácnosti, tady zjistíte jak na to.